A REKLÁM HELYE
Kassák Lajosról kevesen tudják, hogy az irodalom és a képzőművészet mellett a reklám és tipográfia területén is az újítók közé tartozott. Maga is tervezett borítókat, plakátokat, reklámgrafikákat, írásaiban pedig nemcsak a Jó reklám vizualitásának, hanem a reklámgrafikus társadalmi felelősségének is szószólója volt.
Hogyan gondolkodott Kassák a reklám etikai dimenziójáról és a modern életben betöltött szerepéről?
Az általa megfogalmazott felvetések mentén igyekszünk reflektálni a reklámok, hirdetések saját életünkben játszott szerepére. Mi hogyan formáljuk a világot, amin osztozunk választásainkkal, ízlésünkkel, tevékenységeinkkel (tudatosan és öntudatlanul)? Önmagunk pozícionálására, identitásunk, véleményünk kifejezésre Juttatására az egyik legkézenfekvőbb példa a testünkön viselt ruha, kiegészítők, szimbólumok.
A foglalkozás második felében azzal kísérletezünk, hogy a „megtestesített” üzeneteknek mi a viszonya a manifesztum műfajához. A foglalkozás utolsó részében az avantgárd formanyelvet és a reklámgrafika elemeit felhasználva kollázsokat készítünk, olyan társadalmi üzeneteket fogalmazva meg, melyet magunk is bátran vállalnánk. A kollázsokat ugyanis kitűző formájában hazavihetik a résztvevők.
Kapcsolódás a kerettantervhez
- Vizuális kultúra: Vizuális kommunikáció, tömegkommunikáció
- Etika: Egyén és közösség; Tervezés és fogyasztói szokások