MÚZEUM REGGELIRE
A foglalkozás során a múzeum mint intézmény kerül figyelmünk középpontjába. Hogyan befolyásolja a viselkedésünket a múzeumi tér, és hogyan befolyásolja a befogadói élményünket a saját viselkedésünk? Kinek szól a kiállítás? Mi minden van a múzeumban, ami nem is látható a látogatóknak? Mit csinál a kiállítás velünk, és mit csinálhatunk mi a kiállításban?
Először közös piknikre invitáljuk a csoportot a múzeum terébe, ahol kakaó és keksz mellett beszélgetünk a korábbi tapasztalatokról, előzetes elvárásokról, ráhangolódunk a helyszínre. Ezek után bejárjuk a kiállítást és különböző játékok segítségével megpróbáljuk megtalálni a saját helyünket a kiállításban. A dada, a futurizmus és más avantgárd irányzatok szellemiségétől inspirálódva, valamint korábbi kiállítások megmaradt installációs elemeit, reprodukcióit, személyes tárgyakat és saját testünket használva eszközül, meghekkeljük, újragondoljuk, kommentáljuk a kiállítást, vagy beépülünk magunk is.
Kérjük a szervező pedagógust, hogy a látogatást megelőzően külön jelezzék a laktóz- vagy gluténérzékeny diákok létszámát!
Kapcsolódás a kerettantervhez
- Magyar nyelv és irodalom: A tanulási képesség fejlesztése
- Vizuális kultúra: Jelértelmezés, jelalkotás
- Dráma és tánc: Rögtönzés és együttműködés