MUNKA – PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÁS KASSÁK LAJOSSAL
Legkésőbb a gimnázium 11–12. osztályában (de valójában már az általános iskolai években) központi kérdés a pályaválasztás, a jövőkép és az ezekkel kapcsolatos fantáziák, szorongások, motivációk: hol kéne dolgoznom, mihez van kedvem/tehetségem és miből fogok megélni?
Saját dilemmáink felől nézve érdemes szemügyre venni Kassák életútját, aki lakatosinasból vált a magyar művészet egyik legmeghatározóbb alakjává, és még elismert művészként is hadilábon állt a helyesírással, nem beszélt idegen nyelveket, mégis bátran próbálta ki magát autodidaktaként újabb és újabb területeken.
Nőként hogyan boldogult volna a 20. század első felében? Milyen szerepe van mások láthatatlan munkájának az érvényesülésben? Milyen tényezők és feltételek befolyásolják választásainkat, milyen értékek mentén hozzuk döntéseinket? Mindent az iskolában tanulunk, ami igazán motivál minket, ami a szenvedélyünkké és akár a hivatásunkká is válik majd?
Hogyan tudjuk mi magunk aktívan formálni a kereteket, ha egyre kevésbé támaszkodhatunk öröklött szakmai mintákra? A foglalkozás során igyekszünk feltérképezni saját motivációinkat és tágítani perspektívánkat.
Kapcsolódás a kerettantervhez
- Életvitel: Életpálya-tervezés, munkavállalás, felnőttkori tanulási lehetőségek
- Magyar nyelv és irodalom: Avantgárd irányzatok – a magyar avantgárd
- Történelem: Társadalmi ismeretek; Munkavállalás; Globális társadalmi problémák