Kurátori tárlatvezetés a Különutak című kiállításon

Image

Kurátori tárlatvezetés a Különutak című kiállításon

2017. június 10., 17:00 – 18:00

Kurátori tárlatvezetés a Különutak. Karl Heinz Adler és a magyar absztrakció című kiállításon

Időpont: 2017. június 10. (szombat), 15.00


A Kassák Múzeum és a Kiscelli Múzeum – Fővárosi Képtár közös kiállítása (Különutak. Karl-Heinz Adler és a magyar absztrakció) az 1927-ben született drezdai képzőművész, Karl-Heinz Adler munkásságának bemutatására vállalkozik. Az idén 90 éves Adler a német absztrakt művészet fontos alakja, újrafelfedezése napjainkban folyik Németországban. Alkotói tevékenységének jelentős időszakát korlátozta a rendszerváltás előtti kultúrpolitika ideológiája: a néhai NDK
területén Adler sokáig háttérbe szorult az absztrakt művészeti törekvéseket elvető szocialista környezetben. Bár Adler az 1970-es, 80-as évektől több magyar művésszel is kapcsolatban állt, személye és művei rejtve maradtak a szélesebb hazai közönség előtt.

A két budapesti kiállítás legfőbb érdekessége, hogy Adler életművén keresztül a magyar művészet eddig kevéssé vizsgált jelenségei kerülhetnek fókuszba. A kurátorok különböző megközelítésből azt vizsgálják, hogy a szocialista időszakban kevésbé tolerált absztrakt művészet jelenségei a tiltások ellenére milyen formákon keresztül tudtak érvényesülni. Erre utal a kiállítás címe is. A Kassák Múzeumban Adler képzőművészeti tevékenységének a bemutatása alkalmat ad a
hatvanas-hetvenes évek absztrakt művészeti gondolkodásának, kapcsolatrendszerének, társadalmi és politikai fogadtatásának regionális szempontú megközelítésére.

A Kassák Múzeumban 15.00-tól Sasvári Edit és Juhász Anna, a kiállítás kurátorai tartanak tárlatvezetést.

A tárlatvezetés a kiállításra váltott belépőjeggyel látogatható.
Belépődíjainkról és kedvezményeinkről itt tájékozódhatnak.

//

16.30-tól a Kiscelli Múzeumban Branczik Márta és Leposa Zsóka kurátorok tartanak
tárlatvezetést.

A Kiscelli Múzeum - Fővárosi Képtár kiállítása a „magyar absztrakció” egy sajátos szeletét tárja fel: Karl-Heinz Adler geometrikus épületplasztikáiból kiindulva azt vizsgálja, hogy a hetvenes-nyolcvanas években a magyarországi középületeken milyen módon jelenhetett meg az autonóm művészetként egyébként elutasított geometrikus absztrakció.

(Kép a Galerie EIGEN + ART Leipzig/Berlin jóvoltából. Karl-Heinz Adler: Schichtung mit Viertelkreisen, 1959/60 // Rétegződés negyed körökkel. Fotó: Uwe Walter, Berlin)